28-04-13

Wandeltocht Bloeiend Zijpe 2013

 
Vandaag hebben Paul en ik mee gedaan aan de wandeltocht Bloeiend Zijpe. Ieder jaar stellen bloembollenkwekers hun land voor één dag open voor wandelaars en kun je tussen de bloeiende velden door lopen. Alleen.... dit jaar is de natuur laat met alles, en zo was er dus bijna geen tulp te bekennen. Maar ach, er is altijd wat te zien, de lucht was blauw, de zon scheen en vanochtend om 08.30 bij de start was het windstil. Hieronder een foto-impressie van onze wandeling.
Onderweg naar de startplaats.
 
De eerste kilometers tussen velden vol Narcissen.
Wie wordt hier nu niet vrolijk van.
Oer Hollandse plaatjes.
 
De Molen Noorder M aan de Parallelweg in Sint Maartensvlotbrug.
Type molen: 8-kante grondzeiler binnenkruier.
 
Nieuwe en oude windmolens.
 
Paul onderweg.
 
In het natuur-reservaatje Wildrijk neem ik even de moeite om de macrolens op m'n camera te zetten. Ook hier is de natuur overduidelijk laat.
Fris groen, dus de lente is er echt wel.
 
Een bekertje limonade, een snoepje, een appeltje en vooral heel veel gezelligheid bij stempelpost nr. 2
 
Bewust neer gezet kunstwerk, of gewoon vergeten op te ruimen?
Bloeiend Zijpe dit jaar zonder de kleurige velden met Tulpen, maar het was er niet minder leuk om. We hebben genoten en komen volgend jaar zeker weer.
*****

11 opmerkingen:

  1. alleen al om de sfeer en de wandeling zou je al mee doen,maar wel jammer dat de natuur zo laat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wandeling moet dit zijn geweest.
    Veel mooie dingen gezien onderweg.
    Je foto's zijn prachtig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk zo'n wandeltocht langs de bollenvelden. Mooie Hollandse beelden (met molen). ook de macrofoto's van het ontluikende groen vind ik heerlijk om te zien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Annemarie, mooi van de gelegenheid gebruik gemaakt.

    Groetjes, Marius

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annemarie,

    ik ben verlaat emt reageren maar had afgelopen week 6 dagen geen internet.

    Maar wat een heerlijke wandeling is dit geweest. Misschien niet de bloeiende tulpenvelden dan voorgaande jaren maar wel narcissen en andere mooie dingen. Ik vind de reflectie van het beregeningssysteem achter de trekker echt heel mooi gedaan. ook je macro's van de onderste serie mag er zijn waarvan de ontluikende varen echt een plaatje is.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie hebben er mooi weer bij gehad. Je foto's van de Keukenhof vind ik prachtig: zo kleurrijk! En de lammetjes zijn schattig, hè. Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Annemarie,

    Jammer dat het zo ver weg is voor mij, maar wat een leuk evenement zeg. Dit ga ik zeker onthouden.
    Geen mooie tulpenvelden, maar toch prachtige foto's hoor.
    Vooral de nummers 14 en 15 zijn erg mooi.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je meegelopen hebt Annemarie. Ik heb het ook een paar keer gedaan en normaal staan de tulpen in volle bloei. Alles is nu wel heel laat. Ik vond het altijd heel leuk om mee te lopen. Ontzettend goed georganiseerd en heel gezellig.
    Erg leuke foto's.
    gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's van de wandeltocht Annemarie.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoera ik heb je gevonden en een andere naam als ik dacht ,
    Nu zit ik te genieten van die prachtige wandel tocht schitterend zeg , Mijn Man zat al te kijken hoever het rijden is maar....... te ver voor ons !!!
    grt,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer Annie, het is een jaarlijks terug kerende prachtige wandeling. Dit jaar nog weinig bollenvelden in bloei, volgend jaar hopelijk weer beter. Alle activiteiten kun je volgen op www.bloeiendzijpe.nl

      Verwijderen