21-05-13

Brabantse Biesbosch

Terwijl ik dit blogje ga maken is het buiten grijs en koud, nauwelijks voor te stellen dat mijn fotomaatje Richard en ik twee dagen geleden onder een strakblauwe lucht een mooie tocht door de Biesbosch hebben gemaakt.

Het begon eigenlijk een beetje raar: ik had via Facebook blijkbaar (en geheel per ongeluk) een vriendschapsverzoekje gestuurd aan Gerard Kanters, en we werden nog Facebook-vrienden ook. Een raakvlak was snel gevonden: natuurliefhebber en natuurfotograaf, dus de Facebookvriendschap bleef en zo kwam ik er achter dat je met Gerard per bootje een natuurtocht in de Biesbosch kunt maken. 

De Biesbosch, ik was er één keer eerder geweest, met de grote rondvaartboot, varen met veel mensen en weinig te zien. Dus een tochtje bij Gerard was snel geboekt.

Hieronder plaats ik slechts enkele foto's van deze dag, het zou te gek zijn om alle foto's in dit blog te plaatsen. Voor het volledige fotoalbum klik HIER om naar mijn website te gaan.

Het boottochtje begint in de haven van Geertruidenberg, bij de Amercentrale.
Ook de foto van deze eenzame visser heb ik in zwart-wit gezet.

De Biesbosch zoals ik me het had voor gesteld, water en veel groen,
Beverburchten,
En meer open gedeelten.
Canadese Ganzen,
Futen, 
en heel bijzonder maar buiten bereik van mijn camera: we zagen de Zeearenden, 2x een Purperreiger, een Koekoek, Lepelaars, een Bruine Kiekendief en nog veel meer.
Tijdens de pauzes natuurlijk even de macrolens er bij, en o.a. deze Boterbloem,
Heggewikke, mooi belicht door de zon,
en Grote Ereprijs.
We hebben lol om deze Schotse Hooglanders, die ons een paar leuke foto's bezorgen.
Mijn maatjes op deze leuke dag.
 
Ik kan niet anders zeggen, we hebben genoten, de dag ging veel te snel voorbij. 
Heb je ook zin gekregen in zo'n mooie tocht, klik dan HIER
om naar de website van Gerard Kanters te gaan.
 
*****

10 opmerkingen:

  1. Hai Annemarie,

    Genieten is dat zo zeg. Een gebied waar ik graag eens naar toe wil, maar het komt er eigenlijk nooit van. Prachtige serie (echt reclame).

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een hele mooie serie gemaakt Annemarie.
    Ik kom nog even op je andere site kijken ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijk verslag met mooie foto,s jammer dat de zeearenden niet ietsje dichterbij kwamen ,maar vanaf het water heb je natuurlijk een heel andere kijk op de biesbosch en dan als je ook nog een ervaren gids zoals Gerard bij je mag hebben is het dubbel genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedeavond Annemarie, Ik heb even naar je foto's gekeken,er staan een paar beautys tussen!ik heb ook enorm genoten van jullie enthousiasme en natuurlijk van die prachtige Biesbosch die me nooit gaat vervelen!! In de herfst heb ik nog een verassingstripje ik zal jullie tijdig mailen,
    vriendelijke groeten,

    Gerard Kanters
    www.gerardkanters.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er nog nooit geweest, Annemarie. Leuk om bij jou eens te zien hoe het er daar uit ziet. Staat nog op mijn verlanglijstje. Prachtige foto's heb je er gemaakt en wat hadden jullie een mooi weer. Die Canadese ganzen en de Ereprijs zijn mijn favorieten. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo, ook ik ben er nog nooit geweest. Maar als ik je foto´s zo zie, heb ik toch nog heel wat de zien de volgende keer dat ik naar Nederland ga.

    Groetjes, Marius

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, vooral de macro-opnamen! Denk dat Gerard meer klanten krijgt voor zijn boottochten! Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige dag in een bijzondere omgeving. De Biesbosch is duidelijk een gebied dat uitnodigt voor een of meerdere bezoeken.
    Je hebt er hele mooie foto's kunnen maken.
    Prettig weekend, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik woon aan de andere kant van het land dus ik ben er ook niet zo 1, 2, 3 maar het staat wel op de lijst om hier eens te kijken en te wandelen. Dit in combinatie met een paar dagen weg. Heel leuk zoals het contact tot stand is gekomen met Gerard en dat je nu ook een boottochtje kon maken :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. erg mooie serie.Wil er graag ook eens naartoe maar is er nog nooit van gekomen. Mooie foto`s ervan.

    BeantwoordenVerwijderen