14-09-14

Fotoreis Valencia

In mei ben ik 3 dagen naar Valencia geweest, een speciale fotoreis. Dit is helemaal buiten mijn interesse van de natuurfotografie om,  en ik was dan ook heel benieuwd of ik dit eigenlijk wel leuk zou vinden.

De eerste dag zijn we in de Ciudad de las Artes y las Ciencias geweest, de stad van de kunst en de wetenschappen. Hier alleen moderne gebouwen met veel lijnen. Ik heb me hier heel goed vermaakt.

Museu de les Ciències Príncipe Felipe, het museum van wetenschappen, vond ik heen heel mooi gebouw. Het is ook van binnen het bekijken meer dan waard maar dan wel op een regenachtige dag. Als de zon schijnt is het binnen bloedheet.

L'Hemisfèric

Het gebouw El Ágora, gezien door de tuien van de brug die is ontworpen door de bekende Spaanse architect Calatrava.

Het Palau de les Arts Reina Sofia, het gebouw voor podiumkunsten.

De volgende twee dagen zijn we naar het oude centrum van Valencia geweest.

De Mercat Central, de overdekte markt, aan de buitenkant mooi,

en binnen is er van alles te zien.

De Lonja de la Seda, de voormalige zijdebeurs. Dit gebouw in Gotische stijl werd gebouwd in 1483 en staat op de werelderfgoedlijst van Unesco.

Eén van de opdrachten was "gevels fotograferen". Nou die zijn er in Valencia in soorten, maten en kleuren. Hier een kleine greep uit de vele geveltjes die ik gefotografeerd heb.

Omgeving Plaza de la Virgen

Uitzicht vanaf de toren van de Kathedraal.

Mercado de Colon, ook een overdekte markt maar niet meer als dusdanig in gebruik.

Colegio de Patriarca

De Banos del Almirante, Arabische baden, werden gebouwd in de 14e eeuw, volgens het traditionele ontwerp van een moslim hamam.

Centro del Carmen, een voormalig klooster uit 1281.

Het zou teveel worden om alle mooie foto's hier in dit blog te zetten.
Voor wie het leuk vindt: er staan er nog veel meer op mijn website:


Het was leuk, gezellig en leerzaam. Ik kijk met plezier terug op dit uitstapje.

*****

14 opmerkingen:

  1. Mooie serie foto's Annemarie.
    Prachtige architectuur heb je daar.
    De foto met de vissen en groenten vind ik ook heel mooi, er zijn daar veel meer en andere soorten als wij hier kennen.
    De foto met de fiets aan het balkon moest ik erg om lachen, goede manier om de fiets veilig te stellen, ze zullen hem nu niet zo snel stelen.
    Ik wens je een hele fijne zondag.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Annemarie,

    Nou, dat is wel een erg knappe reportage zo. Mooi de details gefotografeerd en uitstekend de symmetrie en lijnen vastgelegd. Top.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere gebouwen. Heel erg mooi gefotografeerd!
    Vooral de derde en vierde foto vind ik sterk.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige foto's Annemarie! hier bewijs je dat je ook enorm talent hebt voor architectuurfotografie!!!
    prettige zondag en groetjes van Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is in iedergeval niet eentonig geweest je hebt alle stijlen wel gezien en prachtig in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is heel ander soort fotografie en ik vind het ontzettend knap wat je hebt gemaakt, je hebt echt goed naar lijnen en composities gekeken. Complimenten, ik heb dit wel eens geprobeerd, maar bij mij kwam het er niet uit. Heel mooi gedaan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Annemarie,
    these are marvelous photos of Valencia. I like the light and the lines of the architecture. Gorgeous !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat gaat je toch heel goed af.

    gr jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Annemarie,
    Wat een prachtig gebouw op je eerste 7 foto's!! Mooie architectuur , echt gaaf om te fotograferen.
    Ook je andere foto's zijn erg mooi. Geen verkeerde reis zo te zien.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad een hele andere tak van fotografie. Jij moet er bepaalde vaardigheden voor ontwikkeld hebben, om te voorkomen dat je fouten maakt die de kwaliteit van je foto's hinderlijk beïnvloeden. Als ik zie wat je hier laat zien, dan heb je óf veel geleerd óf je hebt die vaardigheden al onder de knie.
    Een mooi overzicht.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat een schitterende blog Annemarie, prachtig gedaan! Geweldig gebruikt gemaakt van het lijnenspel; van het moderne gebouw, maar ook je composities en keuzes bij de oudere onderwerpen heb je prachtig uitgewerkt.
    Een genoegen om naar te kijken en een groot compliment hoe je dit hebt gedaan.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's Annemarie, je weet ze wel te nemen.
    Vooral de eerste serie, mooie lijnenspel en van uit een hele mooie hoek genomen.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Annemarie,
    dit is wel even heel wat anders zeg maar niet minder mooi.
    Ik moet zeggen dat je de lijnen echt heel mooi gefotografeerd hebt en je composities mogen er dan ook echt zijn. Heel leuk zijn ook de vele details die je laat zien en ook zo divers. Mooi samenspel van kleur, compo en details. Echt heel erg mooi en voor jou toch een hele belevenis. Mooie momenten om op terug te kijken.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen