06-04-15

Avondje strand

Afgelopen zaterdag, na een paar eerdere, mislukte pogingen, besloot ik 's avonds nog even naar Langevelderslag te rijden. Ik wilde graag een mooie zonsondergang fotograferen maar tot nu toe had ik steeds net geen tijd op een goed moment, of ik was er op een verkeerde moment.

Enfin, deze keer leek het veelbelovend. Mooi helder, wel een frisse wind. Hoezo, lente? Ik was blij met m'n drie lagen kleren, warme muts en handschoenen.

Meteen als ik het strand op kom, zie ik twee mooie oude zeilschepen. Wauw, dat belooft de kroon op een mooie zonsondergang te worden!!

Maar vooralsnog ben ik te vroeg, en Langevelderslag is een strand waar op het eerste oog niet veel te beleven valt.

Zelfs naar schelpjes moet ik vanavond heel goed zoeken. Dit exemplaar vond ik wel mooi, de zon scheen er doorheen en het weerspiegelde ook mooi in het water.

Dan valt mijn oog op een strook zand waar veel lijnen in te ontdekken zijn.

Ik heb me hier een half uur kostelijk mee vermaakt. Afhankelijk van de richting en de hoeveelheid water die er nog tussen de vlakjes zand lag, waren de structuren wat blauwer van kleur,

of ze kregen in het laatste zonlicht juist een warme gouden gloed. Als je er oog voor hebt is er altijd wat te zien.

Maar de zonsondergang nadert..... en zo ook een dikke buienlucht!

Moment suprème.... weg zon! Ach, it happens.
Ik heb toch enorm genoten van dit uurtje strand. Voor herhaling vatbaar, dan wel met een iets aangenamere temperatuur. 

***

10 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Annemarie.
    Wat jammer dat net op het moment van de zonsondergang er een pak wolken aankomt.
    Er komt ook altijd een portie geluk bij kijken, je hebt de natuur niet in de hand.
    De foto's met de lijnen in het zand vind ik echt schitterend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie fotoserie!
    De derde foto van de boot vind ik erg gaaf, maar ook de patronen in het zand heb je heel mooi op de foto gezet.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Zijn toch net schilderijen, Annemarie, die boten, vooral 2 en 3. Je zandkunst is ook prachtig. Net wat je zegt, je moet er ook voor hebben en dan maak je van alles "Kunst". Er mooi gedaan. En dat met die zonsondergang .... daar kan ik boeken over schrijven. Maar gewoon volhouden. 't Lukt vast een keer wél. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het strand kan op vele manieren inspireren. Schelpen, patronen in het zand, vogels en andere dieren, luchten, schepen, golven. Het is leuk om ermee bezig te zijn en nog leuker als het mooie beelden oplevert. Zeilboten op zee is hoe dan ook bijzonder. Zoals je al zegt, voor herhaling vastbaar.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is er een hoop te zien langs het strand, vooral met het schip, wow, prachtig in beeld gebracht. Zand structuren heb je mooi weten te nemen. Gewoon een heerlijk blogje om naar te kijken.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, die structuren heb je wel heel mooi gedaan, inspirerend!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou geen fraaie zonsondergang maar wel heel een heel mooie serie structuurfoto's, echt prachtig, van die foto's waar je eindeloos naar kunt blijven kijken, compliment.
    Maar ook de twee schepen staan er mooi op, een buitenkansje toch wel eigenlijk want die zie je toch ook niet alle dagen.

    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Qua temperatuur is het nog geen lente maar komende woensdag gaat het geloof ik gebeuren. Een prachtige strandserie waarvan foto 3 zo in een schilderij veranderd kan worden. Er komen vast nog wel momenten voor een prachtige zonsondergang :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's Annemarie, jammer van de zonsondergang maar je krijgt vast nog wel eens de kans.
    Mooie zeilschepen heb je wel kunnen fotograferen en de structuur in het zand heb je ook erg mooi gefotografeerd.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk die structuren van het zand. En ja, zo'n zonsondergang die het uiteindelijk net niet is, heel herkenbaar. Toch vind ik die voorlaatste heel mooi met de spiegeling van de zon in het water.

    BeantwoordenVerwijderen