13-09-15

AWD in augustus

In de maand augustus bleef er weinig tijd over om er even met de camera op uit te trekken. Te heet, te nat of te druk. Maar er is altijd wel een uurtje waarin het toch even lukt.

In dit blog laat ik wat foto's zien die ik in de maand augustus in de Amsterdamse Waterleidingduinen gemaakt heb.  

Ik begin even met een paar foto's van de Boomkikkers. 

Meestal mijd ik de plaatsen waar veel natuurfotografen komen omdat ik me best stoor aan het vertrappen/verstoren van de omgeving om van voeren en aanverwante praktijken nog maar niet te spreken. Ik ga liever op zoek naar wat onbekende gasten.

Geoogde Worteluil, het is dat hij bewoog, anders zou ik hem niet gezien hebben. Wat een schutkleuren!

Herfst-Rietboorder. Niet de meest geweldige foto, hij zat vrij ver van de kant en deze foto leverde mij één met water vol gelopen wandelschoen op maar dichter bij kon ik niet komen.

Plat Beertje, onopvallend maar mooi.

Geoogde Bandspanner, ook die zat niet helemaal op een gemakkelijke plek, maar wat zijn die Spanners toch mooi.

Juffers waren er nog genoeg. Ik vind ze super fotogeniek.

Paardenbijter?

Heidelibellen.

Dambordvlieg

Sprinkhaan.

Wesp- of Tijgerspin.

Ronde Zonnedauw.

En tenslotte deze Aalscholver, die zich langs één van de kanalen heerlijk zat te drogen in de warme ochtendzon.

***

9 opmerkingen:

  1. Een mooie verzameling, zitten juweeltjes tussen!
    Groeten, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie gevarieerde blog, de eerste boomkikker vind ik super. Ook de heidelibellen heb je er prachtig op staan, de paardenbijter heb ik dit jaar nog niet vast gelegd, zag er vandaag wel veel vliegen. De zonnedauw heb je top, die krijg ik dit jaar maar niet goed op de foto. En de afsluitende foto is mijn favoriet van deze blog, geweldig mooi licht en prachtige compositie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Annemarie, Een mooi overzicht van wat je in de maand augustus zo bent tegengekomen en zo prachtig hebt weten te fotograferen. Een fraai blog!
    De zonnedauw is in dit blog wel een van de favorieten.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annemarie,
    De boomkikkers zijn echte publiekstrekkers geworden. Ik begrijp wel wat je er tegen hebt want de vele fotografen laten wel hun sporen na. Je startfoto is een fraaie binnenkomer. die flink verschilt van de "doorsnee-beelden".
    De beelden van de zonnedauw en aalscholver zorgen voor een hele mooie afsluiting.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige serie Annemarie en belevenis waarbij voor mij de boomkikker favoriet is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fraaie serie met de eerste boomkikker gelijk als hoogtepunt. Maar de rest doet er niet veel voor onder. Erg mooi!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien weinig tijd maar toch nog net tijd voor een prachtige foto serie !!
    Boom kikker staat bij mij ook bovenaan !!
    groetjes , Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige serie Annemarie, de boomkikker had ik graag voor de lens.
    Je laatste foto steelt voor mij de show.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie beestjesblog Annemarie, prachtig natuurlijk de boomkikker, dat blijft bijzonder om die voor je lens te hebben. Maar ook de diverse insecten heb je er fraai op staan en de wespspin heb je er ook mooi op staan, vooral de tweede. Mooi ook trouwens de aalscholver, die zit daar mooi tussen de vegetatie.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen